|
| کد مطلب: ۱۰۸۲۴۵
لینک کوتاه کپی شد

نافرمانی سکه از قیمت دلار

​در حالی که معامله‌گران امید دارند با شروع اردیبهشت بازارهای مالی با جنب و جوش بیشتری کار کنند، اما به نظر می‌رسد الگوی رفت و برگشتی فروردین همچنان پابرجاست. امروز قیمت طلا و سکه برخلاف قیمت دلار افزایش داشت. این روند دیروز کاهشی بود.

 نافرمانی سکه از قیمت دلار

 در نخستین هفته اردیبهشت‌ماه در حالی که معامله‌گران افزایشی بازار فلز گرانبها امید داشتند بازار با جنب و جوش بیشتری همراه باشد، اما روند قیمت‌ها گویای حرکت رفت و برگشتی فروردین است.

قیمت طلا و سکه در فروردین‌ماه با ثبات نسبی همراه بود. بازار آرام بود و از موج‌های صعودی ماه‌های پایانی سال گذشته خبری نبود. امروز نیز قیمت در بازار فلز خوش رنگ برخلاف دیروز با افزایش قیمت آغاز به کار کرد. این در حالی بود که قیمت طلا و سکه روز گذشته با وجود افزیش محدود قیمت دلار، در مسیر نزولی قرار گرفت.

با وجودی که روند قیمت طلا و سکه صبح امروز متوازن بودند اما در میانه روز این روند تغییر کرد. قیمت سکه همچنان افزایش دارد اما قیمت طلا با کاهش در هر مثقال ۲۱ هزار تومان و در هر گرم نزدیک به هفت هزار تومان قرار دارد.

 

امروز قیمت دلار با کاهش ۲۰۰ تومانی باز شد. اما قیمت طلا و سکه از افزایش قیمت انس جهانی طلا تبعیت کرد و رشد داشت. گفتنی است انس جهانی طلا بار دیگر به محدوده ۲۰۰۰ هزار دلاری نزدیک شده است و در لحظه نگارش این گزارش با قیمت ۱۹۹۸ دلار معامله می‌شود.

تحلیلگران اقتصادی همواره بر همگرایی قیمت طلا و سکه بر قیمت دلار تاکید دارند. هر چند انس جهانی طلا نیز دیگر فاکتور تاثیرگذار بر این بازار است اما در ماه‌های گذشته بازیگر فعالی برای طلای داخلی نبوده است. با این وجود باید در نظر داشت در زمان‌های افزایش قیمت و سقف‌شکنی‌ طلای جهانی قیمت در بازار داخلی همواره از روند افزایشی تبعیت می‌کند.

فعلا افزایشی‌های بازار فلز گرانبها چشم به رشد انس جهانی طلا دارند که بیش از هشت روز است محدوده ۲۰۰۰ دلاری را از دست داده است.

با توجه به پیش‌بینی کارشناسان مبنی بر شانس قیمت طلا و سکه برای رشد، متاثر از قیمت دلار، بازیگران بازار ارز اما این بازار را فعلا کم‌رمق توصیف می‌کنند. آنها معتقدند بازارهای همسایه در تعطیلات عید فطر هستند و این موضوع بازار معاملات تهران را تحت تاثیر قرار داده است.

قیمت طلا و انواع سکه در بازار

سکه امامی روز گذشته با کاهش ۱۸۷ هزار تومانی به کار خود پایان داد و با قیمت ۳۱ میلیون و ۳۹۹ هزار تومان معامله شد. این در حالی است که این قطعه امروز با قیمت ۳۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله می‌شود و نزدیک به ۲۰۰ هزار تومان افزایش قیمت دارد.

سرپیچی سکه بهار از خانواده سکه‌ها نزدیک به یک هفته است ادامه دارد. این قطعه روز گذشته با افزایش محدود سه هزار تومانی بسته شد و امروز برخلاف سایر قطعات سکه با روند کاهشی ناچیزی بازگشایی شد. این در حالی است که سکه بهار در لحظه نگارش این گزارش با همان قیمت روز گذشته و با رقم ۲۸ میلیون و ۵۰۱ هزار تومان معامله می‌شود.

روز گذشته قطعات کم‌ وزن‌تر سکه نیز ارزان شدند. امروز  نیم سکه با قیمت ۱۸ میلیون و ۷۸۰ هزار تومانی در بازار معامله می‌شود و  افزایش ۸۰ هزار تومانی دارد. ربع سکه، با ۳۵ هزار تومان افزایش قیمت با رقم ۱۱ میلیون و ۶۳۵ هزار تومان مبادله می‌شود.

سکه گرمی که روز گذشته با کاهش ۲۰۰ هزار تومانی قیمت پرچمدار بیشترین کاهش در خانواده سکه‌ها بود در لحظه نگارش این گزارش با قیمت ۶ میلیون و ۷۱۰ هزار تومان معامله می‌شود و افزایش ۱۰ هزار تومانی دارد.

امروز برخلاف روز گذشته تمام قطعات سکه به غیر از بهار افزایش محدود حباب داشتند. این افزایش حباب بین ۲۰ تا ۶۰ هزار تومان است و به نظر می‌رسد تا پایان معاملات امروز با توجه به نوسانات بازار این افزایش بیشتر شود. حباب سکه بهار دیروز ۴۱ هزار تومان رشد داشت و امروز ۴۲ هزار تومان از حباب خود را از دست داده است.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین