|
| کد مطلب: ۱۰۷۹۴۹
لینک کوتاه کپی شد

بازدهی منفی قیمت نیم سکه و طلا در فروردین/خروج خریداران از بازار سکه

در فروردین‌۱۴۰۲ بازدهی قیمت ربع سکه با منفی 93/ 1 درصد، گرم طلا 18 عیار با منفی 31/ 2 درصد و نیم سکه با منفی 56/ 4 درصد بدست آمد.

بازدهی منفی قیمت نیم سکه و طلا در فروردین/خروج خریداران از بازار سکه

نگاهی به روند معاملات بازار سکه در اولین ماه سال جاری نشان می دهد که فلز گران بهای داخلی در روزهای ابتدای آغاز معاملات در ماه جاری تحت تاثیر افزایش قیمت دلار به سمت بالا حرکت کرد.

اثر افزایش قیمت دلار در بازار سکه

گفته می شود رشد هیجانی نرخ دلار و حمایت قیمت طلای جهانی و ورود آن به مرز 2 هزار دلار موجب شده بود سکه بازان با خیال راحت در موقعیت خرید قرار بگیرند. 

خروج خریدارن بزرگ از بازار سکه

با این حال، بعد از سیزده بدر، ورق در بازار ارز تهران برگشت.دلار فاصله معناداری با 13 روزابتدای فروردین پیدا کرد.در هفته سوم بهبود روابط ایران و عربستان،خبر احتمال بازگشایی سفارت عربستان در حوالی عیدفطر و... موجب شد دلار در سراشیبی قرار بگیرد. 

با کاهش قیمت دلار ، عده ای از خریداران بزرگ از بازار سکه خارج شدند.

بازدهی قیمت انواع سکه در فروردین

بررسی‌های آماری به‌عمل آمده از روند بازار‌های مختلف در یک ماه نخست سال جدید حاکی از آن است که نرخ دلار غیر‌رسمی با حدود ۶۸/ ۸ درصد رشد، پیشتاز رقابت بازار‌ها بوده است. این در حالی است که رتبه دوم این رقابت با اختلافی حدودا ۶ واحد درصدی نسبت به دلار، از آن سکه طلا طرح جدید بود که شاخص بازدهی معادل ۹۵/ ۱ درصد را به ثبت رسانید.

اما بعد از آن ترتیب جدول شاخص بازدهی ماهانه قطعات مختلف فلز طلا به این شرح است: ربع سکه با منفی 93/ 1 درصد، گرم طلا 18 عیار با منفی 31/ 2 درصد و نیم سکه با منفی 56/ 4 درصد.

برخی از بازیگران معتقدند بازار بعد از ماه رمضان نوسانی خواهد بود. این گروه معتقدند بازار ارز همیشه در ماه رمضان کم‌رمق بوده است. 

پیش بینی قیمت دلار و سکه بعد از رمضان

تحلیلگران بر این باورند که رشد قیمت دلار در طول معاملات فروردین ماه با تکیه بر انتظارات افزایشی معامله‌گران رخ داده و پیش‌بینی می‌شود با شروع معاملات در اردیبهشت ماه و پایان یافتن ماه رمضان این انتظارات در بازار سکه پر‌رنگ‌تر شود. 

 

ارسال نظر

پربازدیدترین