|
| کد مطلب: ۱۰۷۸۳۴
لینک کوتاه کپی شد

خودرو‌های دست دوم خارجی تا 10 برابر گرانتر فروخته می شوند/ مجمع تشخیص مصلحت جلوی واردات را گرفت

آقایان می‌دانند مجلس موضوع ورود خودرو‌های خارجی را تصویب کرد، اما با درِ بسته هیئت عالی مجمع تشخیص مواجه شد؟! آیا تضمینی از هیأت عالی گرفته‌اند؟ یا باز همان درب وهمان پاشنه است و وضع همان وضع سابق خواهد بود؟

خودرو‌های دست دوم خارجی تا 10 برابر گرانتر فروخته می شوند/ مجمع تشخیص مصلحت جلوی واردات را گرفت
منبع: رکنا |

 عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه در حال حاضر خودرو‌های کارکرده خارجی در بازار قیمت نجومی دارند و بعضاً تا ۱۰ برابر قیمت واقعی و قیمت معادل آن‌ها در کشور‌های همسایه به فروش می‌رسند گفت: حاشیه سود دلالان خودرو در سال گذشته ۲۶ هزار میلیارد تومان بوده است.

 
 حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی با اشاره به آشفتگی بازار خودرو و لایجه دولت برای واردات خودروهای کارکرده اظهار داشت: مجلس دوسال با پافشاری واردات خودرو را در بودجه سالانه گنجاند، اما مجمع ایراد گرفت ابتدا دولت هم مخالف بود، اما در طی مسیر دولت موافق شد این درحالیست که امسال نیز مجلس واردات خودرو‌های نو و کارکرده را تصویب کرد، اما هیئت عالی مجمع تشخیص مصلحت ایراد گرفت به طوری که برابر بودجه تعیینی سال گذشته باید ۱۰۰ هزار خودرو وارد می‌شد که متأسفانه انجام نشد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر خودروسازان داخلی توان تأمین نیاز بازار کشور را ندارند و از طرفی خودرو‌های تولیدی آن‌ها ایمنی لازم را ندارد چرا که در تصادفات خودرو‌ها یکی از عوامل تصادف و تلفات جاده‌ای هستند.

ارسال نظر

پربازدیدترین