|
| کد مطلب: ۱۰۷۸۰۵
لینک کوتاه کپی شد

هندوانه ارزان شد / علت کاهش معنادار قیمت چیست؟

عرضه فراوان هندوانه قیمت آن را به ۱۲ هزار تومان رساند.

هندوانه ارزان شد / علت کاهش معنادار قیمت چیست؟
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان |

رئیس اتحادیه میوه و سبزی گفت: قیمت هندوانه نسبت به هفته‌های قبل کاهش معناداری داشته و به ۱۲ تا ۱۵ هزارتومان رسیده است. همچنین با عرضه پرتقال و سیب در کنار میوه‌های نوبرانه، کمبودی در توزیع نداریم.

آقای اسداله کارگر با بیان اینکه کمبودی در عرضه میوه نداریم، گفت: با توجه به آنکه میوه‌های نوبرانه به انبوه نرسیده،  بازار هنوز به تعادل نرسیده است.

به گفته او، امسال به رغم سنوات قبل هندوانه، طالبی و ملون زودتر وارد بازار شد که همین امر منجر به کاهش چشمگیر قیمت شده است.

کارگر ادامه داد: تازمانیکه عرضه نوبرانه‌های گوجه سبز، توت فرنگی و چغاله بادام به انبوه برسد، قیمت برمبنای عرضه و تقاضاست. هرچند نسبت به ابتدای فصل، قیمت نوبرانه‌ها ۲۰۰ هزار تومان کاهش داشته است. 

رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران قیمت هرکیلو پرتقال تامسون شمال را ۱۰ تا ۳۰ هزارتومان اعلام کرد و گفت: قیمت هرکیلو پرتقال رسمی شمال ۱۵ تا ۲۵ هزارتومان، سیب لبنانی زرد ۲۵ تا ۵۵ هزارتومان، سیب لبنانی قرمز ۲۵ تا ۵۰ هزارتومان، کیوی ۲۰ تا ۵۵ هزارتومان، خیار بوته‌ای ۵ تا ۹ هزارتومان و خیار گلخانه ۱۰ تا ۲۰ هزارتومان است. 

او قیمت هرکیلو موز اکوادور را ۶۵ تا ۷۴ هزارتومان و موز هندی ۵۷ تا ۶۳ هزار تومان و همچنین هر کارتن آناناس را ۸۵۰ تا یک میلیون و ۱۵۰ هزارتومان اعلام کرد.

کارگر گفت: هم اکنون قیمت هندوانه به سبب فراوانی عرضه نسبت به هفته‌های قبل کاهش معناداری داشته به طوریکه به ۱۲ تا ۱۵ هزارتومان در سطح شهر رسیده است.

 

 

 

ارسال نظر

پربازدیدترین