|
| کد مطلب: ۱۰۷۶۹۶
لینک کوتاه کپی شد

خط کشتیرانی بندر امام به مقصد چین و هند راه اندازی شد/ زمان حمل بار 30 روزه و زمان بارگیری کالا 15 روزه می‌شود

خط منظم کشتیرانی کانتینری از مبداء بندر امام به مقصد کشورهای امارات، هند، چین و کشورهای جنوب شرق آسیا راه اندازی شد. با راه اندازی این خط شدن زمان حمل دریایی کانتینرهای صادراتی و وارداتی به این بندر حداقل به سه روز تقلیل خواهد یافت.

خط کشتیرانی بندر امام به مقصد چین و هند راه اندازی شد/ زمان حمل بار 30 روزه و زمان بارگیری کالا 15 روزه می‌شود
منبع: فردا |

 خبر راه اندازی خط منظم کشتیرانی کانتینری از مبداء بندر امام به مقصد کشورهای امارات، هند، چین و کشورهای جنوب شرق آسیا را مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان داده است.

بهروز آقایی مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: ورود کشتی کانتینری نسل پنجم با ظرفیت (5000TEU) به مقصد کشور چین با هدف افزایش ضریب دسترسی بندر امام به شبکه حمل و نقل دریایی جهان و بازارهای بین‌المللی انجام شده است.

آقایی با بیان اینکه کاهش زمان و هزینه حمل و نقل کالاهای صادراتی، وارداتی و ترانزیتی مهمترین هدف راه اندازی خط منظم کشتیرانی کانتینری از بندر امام است، افزود: این اقدام به افزایش توان رقابت پذیری تولیدکنندگان کالاهای صادراتی کشور و همچنین کسب سهم مناسب از بازارهای منطقه منجر می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، افزایش ضریب دسترسی منجر به ارتقای جایگاه تجاری منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) را در تجارت منطقه از دیگر نتایج این مهم برشمرد.

آقایی همچنین با بیان اینکه جذب بازارهای ترانزیتی و ترانشیپی منطقه از دیگر اهداف راه اندازی این خط کشتیرانی منظم کانتینری است ادامه داد: فعالیت این خط کشتیرانی زمینه لازم برای بهره مندی مناسب از ترمینال کانتینری فعلی بندر امام خمینی (ره) با ظرفیت سالانه بیش از ۶۰۰ هزار کانتینر (TEU) را به همراه دارد که انتظار می‌رود موجب توسعه منطقه و ظرفیت ترانزیتی بندر امام شود .

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: این اقدام، زمان انتظار کانتینرهای حاوی کالاهای صادراتی مستقر در بندر امام خمینی (ره) برای بارگیری به کشتی را به ۱۵ روز کاهش می‌دهد.

او  ادامه داد: کوتاه شدن زمان حمل دریایی کانتینرهای صادراتی و وارداتی به این بندر حداقل به مدت سی روز از دیگر نتایج فعالیت این خط کشتیرانی خواهد بود که کاهش ۱۰ درصدی هزینه حمل دریایی کالاها را به دنبال دارد.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین