|
| کد مطلب: ۱۰۷۱۷۳
لینک کوتاه کپی شد

پیاز اشک کشاورزان را درآورد

رییس اتحادیه بارفروشان تهران اظهار داشت: پیاز اشک کشاورزان را درآورده است و کشاوران را متضرر کرده چراکه تعرفه آن بالا است و به وزیر سابق جهاد کشاورزی هم اعلام کردیم که این تعرفه بالا است و برای کشاورز نمی‌صرفد. در حال حاضر پیاز دزفول، بندرعباس، جیرفت کشت شده اما صادر نمی‌شود چراکه هم عراق، هم ارمنستان و ترکیه کشت پیاز دارند و پیاز ایران روی زمین مانده و صادر نمی‌شود.

پیاز اشک کشاورزان را درآورد
منبع: ایلنا |

مصطفی دارایی نژاد  با بیان اینکه قدرت خرید مردم برای خرید میوه کاهش پیدا کرده، اظهار داشت: واقعیت این است در حال حاضر قدرت خرید مردم در تمام بازارها کاهش پیدا کرده و کاهش قدرت خرید مردم در بازار میوه هم قابل انکار نیست و امروز تقاضا برای خرید میوه نسبت به قبل از عید تا 20 درصد کاهش پیدا کرده است.

وی با اشاره به کاهش قیمت میوه‌های نوبرانه گفت: در حال حاضر گوجه سبز ورامین، گرمسار، شهریار، پل ذهاب در بازار توزیع می‌شود و با وزیدن باد گرم، گوجه سبزها از درخت ریخته و همین باعث افزایش عرضه گوجه سبز شد. همین امروز، چهارشنبه- 30 فروردین ماه- قیمت گوجه سبز در میدان تره بار بین 60 هزار تومان تا 180 هزار تومان است در حالی که در هفته گذشته گوجه سبز در بازار تا یک میلیون تومان هم به فروش می‌رسید.

رییس اتحادیه بارفروشان تهران ادامه داد: در حال حاضر توت فرنگی ساری، کرج، دلند و سایر مناطق در میدان توزیع می‌شود و قیمت آن بین 60 هزار تومان تا 100 هزار تومان در هر کیلوگرم است در حالی که هفته گذشته تا 200 هزار تومان به فروش می‌رسید.

دارایی‌نژاد گفت: هر چند عرضه میوه‌های نوبرانه تا 2 الی 3 برابر افزایش پیدا کرده اما تقاضا برای خرید کم شده است.

وی افزود: در حالی که قیمت هر کیلو هندوانه در هفته گذشته 20 هزار تومان بود امروز قیمت هندوانه به 12 هزار تومان رسیده است.

رییس اتحادیه بارفروشان تهران درباره افزایش قیمت سیب در چند روز گذشته گفت: امروز قیمت سیب در میدان بین 9 تا 13 هزار تومان است. به دلیل اینکه امکان صادرات سیب از چند روز گذشته باز شده به همین دلیل تا حدودی قیمت سیب افزایش پیدا کرده البته باید توجه داشت که همین الان هزینه تولید سیب برای کشاوران 2 تا 3 برابر نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده و کشاورزان ضرر کردند.

دارایی‌نژاد ادامه داد: دیگر در این روزهاو در این فصل ماندگاری سیب هم کاهش پیدا کرده و تنها سیب میانه است که ماندگاری بالایی دارد و آن هم به دلیل اینکه صادراتی است، قیمت بالایی دارد. پرتقال شمال هم تمام شده و تنها پرتقال کرمان مانده که قیمت آن امروز در میدان 30 هزار تومان در هر کیلو است.

وی با اشاره زیان کشاوران در بخش پیاز تاکید کرد: پیاز اشک کشاورزان را درآورده است و کشاوران را متضرر کرده چراکه تعرفه آن بالا است و به وزیر سابق جهاد کشاورزی هم اعلام کردیم که این تعرفه بالا است و برای کشاورز نمی‌صرفد. در حال حاضر پیاز دزفول، بندرعباس، جیرفت کشت شده اما صادر نمی‌شود چراکه هم عراق، هم ارمنستان و ترکیه کشت پیاز دارند و پیاز ایران روی زمین مانده و صادر نمی‌شود.

رییس اتحادیه بارفروشان تهران گفت: هزینه تولید هر کیلو پیاز برای کشاورز بین 7 هزار تومان تا 8 هزار تومان تمام می‌شود و قیمت این پیاز در میدان امروز 9 تا 13 هزار تومان است.     

دارایی‌نژاد همچنین درباره دلایل افزایش قیمت کاهو گفت: کاهو دچار سرمازدگی شد و به همین دلیل عرضه آن کاهش پیدا کرده است اما از 10 روز دیگر که هوا گرمتر شد قیمت کاهو هم کاهش پیدا می‌کند.     

 

ارسال نظر

پربازدیدترین