|
| کد مطلب: ۱۰۶۵۶۹
لینک کوتاه کپی شد

اینفوگرافیک | رتبه بندی تولید برق هسته ای بر اساس کشورها

نزدیک به ۴۴۰ رآکتور در سراسر جهان، برق هسته ای را برای کشورهای مختلف تامین می‌کنند که ترکیبی از آن حدود ۱۰ درصد از برق جهان یا حدود ۴ درصد از ترکیب انرژی جهانی است.

اینفوگرافیک | رتبه بندی تولید برق هسته ای بر اساس کشورها
منبع: روزیاتو |

 برق هسته ای دومین منبع برق کم کربن در جهان است. در این مقاله رده بندی تولید برق هسته ای را بر اساس کشورها در سال ۲۰۲۱ می‌بینیم.

اما در حالی که برخی کشورها به سمت انرژی هسته ای به عنوان یک منبع انرژی پاک روی آورده اند، تولید انرژی هسته ای به طور کلی از زمان اوج خود در دهه ۱۹۹۰ کاهش یافته است.

اینفوگرافیک پیش رو تولید برق هسته‌ای را به تفکیک کشورها در سال ۲۰۲۰ با استفاده از داده‌های سیستم اطلاعات راکتور برق (PRIS) تقسیم‌بندی کرده است.

کدام کشورها بیشتر از همه از انرژی هسته ای برای تولید برق استفاده می‌کنند + اینفوگرافیک

 

ایالات متحده دارای ۹۲ راکتور هسته ای قابل بهره برداری با ظرفیت خالص ۹۴.۷ گیگاوات است. در سال ۲۰۲۱ انرژی هسته ای ۱۹.۶ درصد از برق این کشور را تولید کرد.

چین دومین تولیدکننده برق هسته ای جهان دارای ۵۵ راکتور هسته ای قابل بهره برداری با ظرفیت خالص ۵۳.۳ گیگاوات است. در سال ۲۰۲۱ انرژی هسته ای، ۵ درصد از برق این کشور را تولید کرد.

چین در تلاش برای دستیابی به اهداف اقلیمی خود، در حال سرمایه گذاری بیشتر در انرژی هسته ای است. این طرح شامل ساخت ۱۵۰ راکتور جدید تا سال ۲۰۳۵ است که می‌تواند ۴۴۰ میلیارد دلار هزینه داشته باشد.

کدام کشورها بیشتر از همه از انرژی هسته ای برای تولید برق استفاده می‌کنند + اینفوگرافیک

ارسال نظر

پربازدیدترین