|
| کد مطلب: ۱۰۶۳۹۹
لینک کوتاه کپی شد

وزیر اقتصاد منتفی شدن عرضه خودرو در بورس را رد کرد/ خاندوزی: همچین چیزی وجود ندارد

سال گذشته با وجود مخالفت‌ها و کش و قوس‌های زیاد در نهایت بیش از 34 هزار خودرو از طریق بورس کالا به مردم فروخته شد. مخالفان از جمله «لطف‌الله سیاهکلی» نماینده مردم در مجلس بر این باور بودند که ایده عرضه خودرو در بورس من درآوردی است و فروش مزایده‌ای خودرو باعث افزایش قیمت آن خواهد شد و فروش با این سازو کار شفافیتی هم ایجاد نمی‌کند.

 وزیر اقتصاد منتفی شدن عرضه خودرو در بورس را رد کرد/ خاندوزی: همچین چیزی وجود ندارد
منبع: ایلنا |

از سوی دیگر موافقان و طراحان ایده از جمله «مجید عشقی» رییس سازمان بورس معتقد است که عرضه خودرو از طریق بورس کالا نه تنها به شفافیت این بازار کمک می‌کند بلکه قیمت را به تعادل می رساند و در نهایت به نفع خوادروساز و سهام‌دار خواهد بود و حتی اعلام شد که در مقطعی که عرضه خودرو در بورس متوقف شده بود شورای رقابت باید زیان آن را به سهامداران بپردازد.

طبق آخرین گفته‌های رییس سازمان بلورس در تاریخ 22 اسفند ماه سال گذشته عرضه خودرو در بورس ادامه خواهد داشت و به دلیل اینکه ایران خودرو طبق تعهدات خود محصولات را در بورس عرضه نکرد با این شرکت برخورد خواهیم کرد.         

اما 16 فروردین ماه امسال یعنی پس گذشت حدود سه هفته سخنگوی شورای رقابت به ایلنا اعلام کرد که به طور کلی عرضه خودرو در بورس منتفی شده است و  از سه ماه گذشته منتفی بودن عرضه خودرو در بورس قطعی شده‌ بود. در این باره دیگر بحثی وجود ندارد چراکه همه متوجه شده‌اند که فروش خودرو در بورس کالا به زیان مصرف‌کننده است و تنها آورده‌ای برای دولت داشت و بورس و وزارت صمت حق تصمیم گیری درباره عرضه خودرو به این شکل را نداشت و آنها تصمیم غیر قانونی گرفته بودند.   

در حالی که از اعلام خبر کمتر از دو هفته می‌گذرد، وزیر اقتصاد این اظهارات شورای رقابت را تکذیب کرد. سید احسان خاندوزی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره این موضوع و اعلام خبر منتفی شدن عرضه خودرو در بورس کالا از سوی شورای رقابت تاکید کرد: در اطلاعیه شورای رقابت همچنین چیزی وجود ندارد. 

 

ارسال نظر

پربازدیدترین