|
| کد مطلب: ۱۰۵۸۹۶
لینک کوتاه کپی شد

لوازم خانگی در بازار کمیاب شد

تولیدکنندگان لوازم خانگی افزایش قیمت ارز را دلیل درخواست افزایش قیمت‌ها می‌دانند و بر این نکته تاکید می کنند که با توجه به افزایش هزینه‌های تولید افزایش قیمت لوازم خانگی در بازار طبیعی است.

لوازم خانگی در بازار کمیاب شد
منبع: اقتصاد نیوز |

زمزمه‌های افزایش قیمت، لوازم خانگی را در بازار کمیاب کرد. شرکت‌های تولیدکننده لوازم خانگی از سال گذشته ساز افزایش 60درصدی قیمت محصولات خود را کوک کردند، اما در نهایت بازار با رشد 40 درصدی قیمت برخی برندها روبرو شد.

بازار در انتظار افزایش 40 درصدی قیمت

رشد قیمت لوازم خانگی در بازار در حالی رقم خورد که وزارت صمت در ماه‌های پایانی سال خبر از عدم صدور مجوز افزایش قیمت لوازم خانگی داد و اعلام کرد که از تیرماه (1401) مجوزی برای افزایش لوازم خانگی صادر نکرده است؛ این خبر در حالی اعلام شد که با نزدیک شدن به ماه‌های آخر سال شاهد افزایش خودسرانه برخی تولیدکنندگان در بازار بودیم. این اقدام در حالی صورت گرفت که رییس سازمان حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان در آخرین روزهای سال گذشته اعلام کرد، این سازمان واحدهایی که خودسرانه افزایش قیمت داده اند را احضار کرده و ضمن تذکر آنها را ملزم به بازگشت قیمت ها به قبل کرده است؛ اما با توجه به شواهد می توان گفت این تذکرها راه به جایی نبرد و برخی از تولیدکنندگان مبادرت به اعلام لیست رسمی قیمت‌های جدید برای سال جاری کردند؛ اقدامی که موجب شد تا سایر تولیدکنندگان از عرضه کالا تا نهایی شدن رشد قیمت جلوگیری کنند.

تولیدکنندگان لوازم خانگی افزایش قیمت ارز را دلیل درخواست افزایش قیمت‌ها می‌دانند و بر این نکته تاکید می کنند که با توجه به افزایش هزینه‌های تولید افزایش قیمت لوازم خانگی در بازار طبیعی است. اما در این خصوص سخنگوی وزارت صمت دی ماه سال گذشته اعلام کرد که بیشتر صنایع تولیدکننده لوازم خانگی، قطعات مورد نیاز خط تولیدشان را برای پنج ماه آینده با نرخ ارز قبلی خریداری کرده‌اند و بنابراین نیازی به افزایش قیمت وجود ندارد.

 

اما توییتی امروز در فضای مجاری چرخید که نشان می داد برخی از شرکت‌ها لیست رسمی افزایش قیمت سال جدید را منتشر کرده‌اند. این اقدام در حالی صورت گرفته که سایر شرکت‌ها هنوز رسما لیست قیمت‌های خود را برای سال جاری منتشر نکرده‌اند و با توجه به عدم اعلام قیمت‌های جدید اقدام به توقف فروش خودکرده‌اند تا در این نوسان متضرر نشوند.  با این شرایط می توان گفت در صورتی که متولی تنظیم بازار در این خصوص ورود نکند طی روزهای آینده بازار با رشد قیمت لوازم خانگی مواجه خواهد شد.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین