|
| کد مطلب: ۱۰۵۴۱۰
لینک کوتاه کپی شد

ابطال آیین‌نامه افزایش حقوق کارمندان در دستور کار مجلس!

رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲ درباره افزایش حقوق کارکنان دولت گفت: از آنجا که تخلف دولت در آیین نامه ابلاغی جدید چگونگی افزایش ۲۰ درصدی حقوق‌های کارکنان دستگاه‌های اداری و اجرایی کشور محرز است انتظار داریم این آئین نامه بزودی در هیئت تطبیق باطل و برای اصلاح به دولت بازگردانده شود.

 ابطال آیین‌نامه افزایش حقوق کارمندان در دستور کار مجلس!
منبع: ایلنا |

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲ مجلس از بررسی تخلف دولت در آیین نامه ابلاغی جدید در خصوص چگونگی افزایش ۲۰ درصدی حقوق‌های کارکنان دستگاه‌های اداری و اجرایی کشور خبر داد.

ایلنا نوشت: رحیم زارع درباره افزایش حقوق کارکنان دولت گفت: از آنجا که تخلف دولت در آیین نامه ابلاغی جدید چگونگی افزایش ۲۰ درصدی حقوق‌های کارکنان دستگاه‌های اداری و اجرایی کشور محرز است انتظار داریم این آئین نامه بزودی در هیئت تطبیق باطل و برای اصلاح به دولت بازگردانده شود.

او خاطر نشان کرد: دولت با تخلف از قانون بودجه ۱۴۰۲؛ خودسرانه افزایش حقوق ۲۰ درصدی سال جدید کارکنان خود را محدود و برای آن سقف حداکثر ۷ برابری حداقل حقوق تعیین کرده است.

به گفته زارع در تبصره ۲ آئین نامه ابلاغی اخیر دولت سقف حقوق دریافتی ماهانه کارکنان دستگاه‌های ماده ۲۹ قانون برنامه ششم حداکثر ۷ برابر حداقل حقوق دولت در سال ۱۴۰۲ و به میزان ۲۰ میلیون و ۷۶۰ هزار تومان تعیین شده که این روش محاسبه مبنای قانونی ندارد و تخلف محسوب می‌شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد: رقم افزایش ۲۰ درصدی حقوق که برای همه گروه‌های کارکنان دولت در قانون بودجه ۱۴۰۲ تعیین شده در حد مقدورات نسبتا عادلانه بوده و تلاش شده باتوجه به متغییر‌های تورمی؛ سنوات خدمتی و رتبه بندی‌های تخصصی؛ رضایت کلی کارکنان دستگاه‌های ماده ۲۹ قانون برنامه ششم از جمله نخبگان و متخصصان؛ اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها؛ قضات و پزشکان مناطق محروم و دور افتاده را برای ادامه خدمت موثر جلب کند.

دولت ۱۵ فروردین آیین نامه چگونگی پرداخت افزایش ۲۰ درصدی حقوق و دستمزد کارکنان دستگا‌های اداری اجرایی کشور را در سال جدید در دو تبصره و ۱۰ بند تصویب و به همه این دستگاه‌ها ابلاغ کرد.

براساس قانون همه آیین‌نامه‌ها و مصوبات دولت برای آنکه ضمانت و نفوذ اجرایی داشته باشند باید نخست در هیئت تطبیق مصوبات دولت با قانون که در مجلس مستقر و زیر نظر رئیس مجلس است، بررسی شوند.

درصورتی که این مصوبات خلاف و مغایر با قوانین باشد در این هیئت ابطال می‌شوند.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین