|
| کد مطلب: ۱۰۱۵۰۵
لینک کوتاه کپی شد

آقای رئیس جمهور! قدرت خرید را به فروردین 1401 برگردانید،اقدامات اقتصادی پیشکش

25 درصد باقی مانده متناسب سازی مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی، که دوساله شده است از مصادیق حق‌الناس است یا خیر؟

آقای رئیس جمهور! قدرت خرید را به فروردین 1401 برگردانید،اقدامات اقتصادی پیشکش

  اگر هست، این حقِ روشنِ صدها هزار کارگر بازنشسته و خانوده‌هایشان بر ذمه کیست؟ سازمان تامین اجتماعی که شخص نیست، جاندار و ذی‌شعور هم نیست تا تکلیف را بر شانه خویش داشته باشد، پس مدیران سازمان و بالادستی‌هایی که امر، به حکم آنان است و حق مردم با فرمان آنان محقق می‌شود، در برابر این حق‌الناس مسئولند.

جالب است که پیشتر‌ها حضرات بر پرداختِ این حق باقی مانده از 1400 تأکید داشتند اما 1401 به آخرین روزهای خود رسیده و به روی مبارک نمی‌آورند این بدهکاری را.

موی سفیدان عرصه تولید به هزار زبان گفته‌اند که حق خویش را می‌خواهند نه ریالی کمتر و نه بیشتر اما حضرات انگار می‌خواهند از جیب مبارک بدهند یا از بودجه دولت که امروز را به فردا حواله می‌دهند. پس‌انداز خودشان است. دولت، کرم کند، بخشی از بدهی خود را خواهد پرداخت نه چیزی بیشتر.

یک پیشنهاد هم هست در این میان که اگر شما قدرت خرید ما را به فروردین 1401 برگردانید، نه آن 25 درصد را در فهرست بدهکاری‌تان سیاهه می‌کنیم و نه متناسب سازی 1401 را و نه – حتی - برای 1402 حرف می‌زنیم. حواستان به بازار هست؟ می‌توانید چنین کاری بکنید، بسم‌الله. نمی‌توانید – که قطعا نمی‌توانید - دَین و بدهی‌تان را به مردم بدهید تا دین و ایمان‌شان بیش از این به گرفتاری فقر، گرفتار نگردد و شخصیت‌شان تحقیر نشود.

دولت محترم یادش نرود که با شعار بهبود اوضاع آمد و قرار بود معیشت مردم را نه به جام و نه برجام و نه سیاستِ خارجی، گره نزند. قرار بود با "مدیریت" همه چیز را درست کند. اما دیدیم که اعلام یک خبر توسط وزیر خارجه دلار را هزار تومانی پایین آورد و تکذیبِ آن از سوی طرف آمریکایی، بیش از هزار تومان بالا برد. این یعنی همه چیز به هم ربط دارد.

حالا حضرت آقای رئیس ‌جمهور در برنامه 7000 صفحه‌ای خود  چند سطر را به سهم بازنشستگان اختصاص داده اند؟

ارسال نظر

پربازدیدترین