|
| کد مطلب: ۱۰۱۲۵۲
لینک کوتاه کپی شد

گوشت قرمز ارزان می شود؟

رییس سازمان دامپزشکی کشور با بیان این که مجوز واردات ۲۵۰ هزار تن لاشه گوشت قرمز صادر شده است، پیش‌بینی کرد با ورود گوشت تولید داخل به بازار از اواسط فروردین نیز قیمت این محصول کاهش یابد.

گوشت قرمز ارزان می شود؟
منبع: ایرنا |

 سیدمحمد آقامیری، رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: واردات گوشت قرمز به طور قطع منجر به تنظیم بازار و کاهش قیمت خواهد شد.

وی در همین حال گفت: برای صدور مجوز بهداشتی واردات گوشت قرمز محدودیتی نداریم و در صورت آماده بودن مدارک وارد کنندگان، مجوز به صورت فوری صادر می‌شود.

آقامیری با تاکید بر نظارت بر محموله‌های وارداتی محصولات دامی اظهار داشت: نظارت‌های بهداشتی ما در سال گذشته موجب معدوم‌سازی و حذف محصولات پروتئینی مثل مرغ وارداتی در سال گذشته شد.

وی افزود: ما با هیچ شخص حقیقی و حقوقی تعارف نداریم و وارد کنندگان محصولات پروتئینی باید پروتکل‌های بهداشتی و استانداردهای سازمان دامپزشکی را رعایت کنند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی درباره سویه جدید تب برفکی سطح ۲ اعلام کرد: با توجه به رصد و پایش‌های صورت گرفته، تاکنون هیچ گونه نمونه‌ای از تب برفکی سویه سطح ۲ در کشور گزارش نشده است.

وی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران در مورد بروز سویه جدید تب برفکی سطح ۲ در برخی از کشورهای همسایه گفت: در کشور عراق نمونه‌هایی از تب برفکی سطح ۲ در دام‌ها از سوی سازمان جهانی بهداشت دام گزارش شده که ما بلافاصله مرزهایمان را به روی این کشور بستیم.

آقامیری در عین حال از قرنطینه پنج استان هم مرز با کشور عراق خبر داد و اذعان داشت: برای پیشگیری از ورود سویه جدید تب برفکی و جلوگیری از خسارت به سرمایه‌های دامی کشور، اجازه انتقال دام زنده از این پنج استان به سایر استان‌ها را نخواهیم داد.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین