|
| کد مطلب: ۱۰۰۹۹۶
لینک کوتاه کپی شد

مجلس پای مصوبه کالابرگ بایستد/ به جای تغییر باید به وزرای اقتصادی فشار بیاوریم که کارشان را درست انجام دهند

یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: وزرای فعلی هرچه بودند دیگر تا به امروز به مسائل آشنا شده و یکسال و خورده‌ای از حضورشان گذشته است ما باید فشار بیاوریم تا مشکلات را حل کنند.

 مجلس پای مصوبه کالابرگ بایستد/ به جای تغییر باید به وزرای اقتصادی فشار بیاوریم که کارشان را درست انجام دهند
منبع: ایلنا |

اقبال شاکری  درباره این‌که مطرح می‌شود دولت با وجود تیم‌اقتصادی که دارد سال آینده با مشکلات فروانی روبه‌رو خواهد شد از همین رو برخی از نمایندگان مسئله استیضاح وزرا را مطرح می‌کنند، گفت: استیضاح از ابزارهای نظارتی و حق مجلس است و می‌تواند از آن‌ها استفاده کند و هیچ‌کدام‌شان تقابلی نیستند بلکه نظارتی و برای تنظیم‌گیری است.

نماینده تهران خاطرنشان کرد: حتی اگر یک وزیری هنگام استیضاح بیاید درست توضیح دهد و اطلاعاتی دهد که از نظر مجلس مفید باشد، مجلس با آن موافقت می‌کند و مسئله استیضاح کنار گذاشته می‌شود، بنابراین ما از اینکه از این موضوع استفاده کنیم، مشکلی نداریم.‌

وی بیان کرد: اما اینکه آیا استفاده از این ابزار آن جوابی را که باید دهد می‌دهد یا نمی‌دهد یک مسئله‌ای است که باید خوب روی آن دقت کرد. هر تغییر وزیری ۳ الی ۴ ماه برای یک وزارتخانه طول می‌کشد؛ چراکه وقتی یک وزیر برود و یک وزیر جدید بیاید تا جا بیفتد زمان می‌برد. ما می‌گویم این وزیر فعلی هرچه بوده است دیگر تا به امروز به مسائل آشنا شده و یکسال و خورده‌ای از حضورش گذشته است ما باید فشار بیاوریم تا مشکلات را حل کند. 

نماینده تهران تاکید کرد: اگر وزیری به مجلس بیاید و پاسخگو باشد، هم در کمیسیون‌ها و هم در صحن مجلس اولویت دارد به آن‌که در این شرایط سخت تغییرش دهیم، بنابراین باید به وزرای اقتصادی، تخصصی و زیرساختی فشار بیاوریم تا جایی که می‌توانند کار انجام دهند.

شاکری بیان کرد: تصور من این است یک رویکرد جدیدی در وزارت راه و شهرسازی رخ داده است که باید مشاهده کنیم تحقق‌اش چگونه خواهد بود؛ مانند این‌که رفتند و گوش کردند و صحبت کردند و روش‌های جدیدی را پیدا کردند این‌ها را به نظر من بقیه هم باید استفاده کنند، علی‌الخصوص وزارت‌خانه‌هایی مانند صمت و کشاورزی که با معیشت و کالای اساسی مردم سروکار دارند و ما روزانه با آن‌ها کار داریم، این‌گونه نیست که ما برنامه‌نویسی کنیم و بگذاریم و برویم بلکه هر روز باید برنامه‌ریزی کنیم.

شاکری افزود: هفته گذشته فولاد یک مقدار دوباره قیمتش بالا رفت، نباید یکی کنترلش کند؟ آن هم قلبش نه اینکه اتفاقی بیفتد و یک عده پولی بزنند بعد به فکر راه چاره باشیم! به طور مثال امروز مشاهده می‌کنیم قیمت بلیط هواپیما تحت چارتر در حال گران شدن است؛ ما مایلیم وزارت‌خانه‌ها نظارت‌ها را پیش بگیرند و ما هم از ابزارهای‌مان هر زمان لازم باشد استفاده می‌کنیم.

وی درباره ارائه بسته پیشنهادی مجلس شورای اسلامی به دولت برای حل مسائل بازار و ارز گفت: ما در قانون کالابرگ تصویب کرده بودیم و چیز خیلی پیچیده‌ای هم نبود، اتفاقا تیمی که کالابرگ را تهیه کرده بودند برای یک تعداد محدودی از نمایندگان آن را ارائه دادند بسیار هم کار عالی بود و تعداد محدودی از نمایندگان که در آنجا بودند بسیار استقبال کردند که قیمت درست دست مردم برسد، ما به بازار چه کاری داریم؟ بازار هر چه می‌خواهد شود ریسک آن را  دولت باید بپذیرد و در قانون تصویب شد کالا به قیمت شهریور ۱۴۰۰ در اختیار مردم قرار بگیرد و ما بسیار استقبال کردیم. 

این نماینده مجلس عنوان کرد: در پی آن هستیم که توضیحات درخصوص کالابرگ در جمع کثیری از نمایندگان داده شود و این از آن کارهایی است که مجلس باید پای کارش بایستد زیرا بقیه کارها جواب نداد.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین