|
| کد مطلب: ۱۰۰۹۶۸
لینک کوتاه کپی شد

چشم صنعتگران و زحمتکشان به شورای نگهبان دوخته شده/ با تایید طرح ساماندهی دست‌های واسطه‌گران قطع می‌شود

حشمت‌الله سلیمانی گفت: کارگران پیمانکاری عسلویه در انتظار تایید نهایی طرح ساماندهی در شورای نگهبان هستند.

 چشم صنعتگران و زحمتکشان به شورای نگهبان دوخته شده/ با تایید طرح ساماندهی دست‌های واسطه‌گران قطع می‌شود
منبع: ایلنا |

 «پارس جنوبی قطب انرژی و اقتصاد کشور است و مظهر مظلومیت فرزندان ایران زمین که برای سربلندی و سرافراری کشور عزیزشان شبانه روز بدون وقفه تلاش می‌کنند تا چرخ انرژی و اقتصاد کشور بچرخد و ثمره آن در کشور قابل لمس باشد»؛ حشمت‌الله سلیمانی (رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی پالایشگاه چهارم پارس جنوبی) با بیان این مطلب می‌گوید: نیروهای متخصص، فنی و مهندسی پیمانکاریِ مستمر سالیان سال است هر چندسال یکبار تحت عنوان پیمان جدید، از پیمانکاری به پیمانکار دیگر با شرایط جدید منتقل و به کار گرفته می‌شوند و این چرخه همچنان ادامه دارد و موجب  عدم رضایتمندی و گسترش تبعیض و ناعدالتی می‌شود.

او می‌افزاید: در چنین شرایطی، با تصویب طرح ساماندهی استخدام که ناظر بر حذف پیمانکاران و بریدن دستهای واسطه درجهت رفع تبعیض و اجرای عدالت است، امید و انگیزه در نیروهای پیمانکاری مستمر در پارس جنوبی چند برابر خواهد شد.

سلیمانی با بیان اینکه «آیا زمانی خواهد رسید که این نیروهای متخصص دغدغه امنیت شغلی و تبعیض و ناعدالتی حقوقی را نداشته باشند و در یک محیط کار، چند نوع حقوق و دستمزد پرداخت نشود» می‌گوید: در هرحال طرح حذف پیمانکاران در کارهای مستمر، با تمام فراز و نشیب‌ها و بعد از چندین سال چشم انتظاری، در مجلس شورای اسلامی تصویب شده؛ امروز چشمان صنعتگران عرصه انرژی و اقتصاد کشور به شورای نگهبان دوخته شده تا دست واسطه‌گران را از سفره‌ی نیروهای خدوم کشور از بیخ و بن قطع کنند.

به گفته‌ی این فعال صنفی کارگران عسلویه، خواست نیروهای متخصص پیمانکاری مستمر در پارس جنوبی و تمام نیروهای مشابه در نهادهای مختلف، کندن غده سرطانی بدخیمِ شرکتهای پیمانکاریِ بدون رزومه کاری است که هرکدام دارای رانت‌های مخصوص به خود هستند.

سلیمانی اضافه می‌کند: مسئولین محترم وزارت نفت باید بدانند که تنها راه برون‌رفت از مشکلات و رفع تبعیض، حذف پیمانکاران در کارهای مستمر است و باید در کنار نیروهای زحمتکش باشند نه اینکه حامی پیمانکاران و راهنمای آنان شوند. از مدیران وزارت نفت استدعا داریم به جای جلسات زمان‌بر و بی‌نتیجه، در طرح حذف پیمانکاران شورای نگهبان را یاری دهند؛ همچنین از شورای نگهبان استدعا داریم که طرح را تایید نماید چراکه نمایندگان مجلس چند سال در این زمینه تحقیقات کارشناسی انجام داده‌اند تا به نتیجه رسیدند و طرح کارشناسی شده و کامل است.

فعال صنفی کارگران عسلویه با بیان اینکه «اینکه گفته شده طرح بار مالی دارد، هیچ مبنایی ندارد چراکه نمایندگان مجلس با دلیل و برهان و عدد و رقم ثابت کرده‌اند که طرح نه تنها بار مالی ندارد بلکه به سود دولت هم هست» ادامه می‌دهد: آیا حق نیروهای متخصص، صنعتگر و ارزشمند کشور نیست که در راستای عدالت به حقوق اولیه خود دست یابند؟ آیا این نیروها از کشورهای بیگانه‌اند که باید تحت عنوان پیمانکاری کارهای مستمر را انجام دهند؟

او در پایان می‌گوید: امیدواریم شورای محترم نگهبان واقعیت امر را به خوبی درک کند و نتیجه مطلوب که همان بریدن دستهای واسطه است به زودی اعلام شود؛ همانطور که در طرح تبدیل وضعیت ایثارگران، حجت را تمام کردند این بار نیز در راستای عدالت و رفع تبعیض، وظیفه قانونی خود را به سرانجام برسانند و موجبات امیدواری بالغ بر یک میلیون نفر از زحمتکشان کشور را فراهم آورند.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین