|
| کد مطلب: ۱۰۰۹۴۸
لینک کوتاه کپی شد

پیش‌بینی یک هفته خوب برای طلا!

نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو نیوز نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران خرد در کوتاه‌مدت نسبت به طلا خوش‌بین هستند، حتی اگر چشم‌انداز محافظه‌کارانه قیمت را حفظ کنند.

پیش‌بینی یک هفته خوب برای طلا!
منبع: اقتصاد نیوز |

بزرگترین ورشکستگی بانکی از زمان بحران بزرگ مالی سال 2008، در حال ایجاد حرکت صعودی جدید در بازار طلا است. تحلیلگران انتظار دارند تقاضای یافتن پناهگاه توسط سرمایه‌ها، موجب افزایش قیمت ها در هفته آتی شود.

نظرسنجی این هفته طلای کیتکو نیوز نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران خرد در کوتاه‌مدت نسبت به طلا خوش‌بین هستند، حتی اگر چشم‌انداز محافظه‌کارانه قیمت را حفظ کنند.

این خوش‌بینی در بازار پس از آن رخ داد که قانونگذاران ایالتی کالیفرنیا کنترل بانک سیلیکون ولی را در روز جمعه به دست گرفتند و شرکت بیمه سپرده فدرال را به عنوان گیرنده تعیین کردند. SVB همچنین دومین بانکی بود که در این هفته پس از اینکه Silvergate Capital Corp اعلام کرد که به طور داوطلبانه فعالیت های خود را در روز چهارشنبه تعطیل می کند، دچار ورشکستگی شد.

به گفته تحلیلگران، طلا همچنان یک دارایی جذاب خواهد بود زیرا سرمایه گذاران از خود در برابر تورم و آشفتگی های مالی بالقوه محافظت می کنند.

تحلیلگران همچنین خاطرنشان می کنند که سقوط SVB می تواند نشان دهنده پایان چرخه انقباض فدرال رزرو باشد.

اوله هانسن، رئیس استراتژی کالا در بانک ساکسو، در این باره تصریح کرد: در شرایط فعلی، بعید است که فدرال رزرو بتواند نرخ بهره را تا 6 درصد افزایش دهد.

او خاطرنشان کرد: کاهش شدید بازدهی دو ساله و 10 ساله نشان می دهد که انتظارات نرخ بهره به اوج خود رسیده است.

بازدهی دو ساله روز جمعه از بالاترین حد خود در اواسط هفته نزدیک به 40 واحد کاهش یافته است که به گفته هانسن برای طلا مثبت خواهد بود.

این هفته، 21 تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی Kitco News Gold شرکت کردند. در میان شرکت کنندگان، 16 تحلیلگر معادل 76 درصد بازار طلا را صعودی، سه تحلیلگر، معادل 14 درصد، این روند را نزولی و دو تحلیلگر، معادل 10 درصد، بازار را کم‌نوسان ارزیابی کرده‌اند.

 در نظرسنجی خرده‌فروش‌ها نیز 571 نفر شرکت کرده‌اند. از این تعداد، 340 نفر معادل 60 درصد روند بازار طلا را افزایشی،146 نفر معادل با 26 درصد این روند را کاهشی و  85 شرکت کننده دیگر بازار هفتگی طلا را کم‌نوسان پیش‌بینی کرده‌اند.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین