|
| کد مطلب: ۱۰۰۷۴۲
لینک کوتاه کپی شد

بورس دوباره سیگنال خرید داد؟ /پیش بینی بازار سهام 20 اسفند

به نظر می رسد عطش بورس برای صعود، بسیار بالاست و موج صعودی جدید بازار پیش از پایان سال آغاز خواهد شد.

بورس دوباره سیگنال خرید داد؟ /پیش بینی بازار سهام 20 اسفند
منبع: اقصادنیوز |

همچنان چند روز فرصت مانده تا افرادی که قصد دارند پیش از پایان سال نقدینگی فراهم کنند، سهام خود را بفروشند. اما با این حال بورس گارد صعودی گرفته است.

روز سه شنبه وضعیت بازار بسیار خوب بود. از همان ابتدا شاخص ها مثبت شدند و از ساعت 11 به بعد هم شیب رشد شاخص ها افزایش یافت. حتی نمادهای بزرگی مثل شستا و فولاد هم تا حداکثر قیمت مجاز پیشروی کردند.

رشد روز سه شنبه هفته گذشته بازار از آن جهت اهمیت داشت که با توجه به تعطیلی روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه، انتظار می رفت فروشندگان مجددا دست به عرضه های نسبتا گسترده بزنند و اجازه ندهند بازار رشد قابل توجهی داشته باشد. اما این اتفاق رخ نداد و شاخص کل حدود 32 هزار واحد بالا رفت.

افزایش امیدوارکننده ارزش معاملات

چیزی که در معاملات سه شنبه اهمیت فراوانی داشت، افزایش ارزش معاملات خرد بازار بود. در حالی که دوشنبه ارزش معاملات 6600 میلیارد تومان بود، در روز سه شنبه 8300 میلیارد تومان معامله در بازار انجام شد که رشد خوبی از این نظر اتفاق افتاد.

بالا رفتن ارزش معاملات همزمان با رشد شاخص ها، نوید یک رشد دیگر را می دهد که با توجه به شرایط بنیادی بازار سهام، این رشد می تواند از همین سال 1401 آغاز شود.

تا پیش از این تصور می شد که رشد مجدد بازار به سال 1402 موکول شود اما درصورتی که امروز و فردا شاخص ها رشد کنند و ارزش معاملات خرد هم به بالای 10 هزار میلیارد تومان برسد، عملا می توان گفت بازار موج صعودی جدید خود را آغاز کرده است.

در انتظار یک رشد خوب

سه شنبه سرمایه گذاران حقیقی 340 میلیارد تومان پول جدید به بورس تزریق کردند که این اتفاق پس از 7 روز خروج متوالی پول رخ داد. به عبارتی سرمایه گذاران حقیقی دوباره با تزریق پول جدید به بازار، نشان دادند که به آینده بورس امیدوار شده اند.

همچنین شاخص قدرت خریداران حقیقی نیز عدد 1.12 را ثبت کرده که رقم خوبی است و نشان می دهد خریداران حقیقی قدرت بیشتری نسبت به فروشندگان حقیقی دارند.

با توجه به شرایط معاملات روز سه شنبه و در نظر گرفتن این نکته که شیب رشد شاخص در یک ساعت پایانی معاملات سه شنبه افزایش یافت، برای امروز می توان رشد شاخص ها را در نظر گرفت که این رشد حتی می تواند حتی بیش از 2 درصد هم باشد.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین