|
| کد مطلب: ۱۰۰۴۵۹
لینک کوتاه کپی شد

آشفته بازاری به نام لوازم خانگی

نایب‌رییس اتحادیه لوازم‌ خانگی با بیان اینکه همه اجناس افزایش قیمت ۱۰ تا ۲۵ درصدی پیدا کرده‌اند، گفت: این افرایش نرخ به‌طور غیررسمی اعمال‌ شده است.

آشفته بازاری به نام لوازم خانگی
منبع: ایمنا |

محمدجواد روغنی اظهار کرد: نوسان‌های ارزی و افزایش قیمت مواد اولیه موجب شد که شرکت‌های تولیدکننده، اجناس خود را گران و از عرضه خودداری کنند، این اقدام موجب کمبود کالا و نابسامانی در بازار لوازم خانگی شده و خریداران را سردرگم کرده است.

وی در پاسخ به این پرسش که برای مواد اولیه مورد نیاز تولید لوازم خانگی چه ارزی تخصیص می‌گیرد، گفت: به‌طورمعمول براساس قانون حمایت از تولید، باید ارز نیمایی به اکثر تولیدات تخصیص داده شود اما برخی از شرکت‌ها بر این ادعا هستند که مواد مورد نیاز خود را با ارز آزاد تهیه می‌کنند و این موضوع، موجب گرانی قیمت نهایی کالا می‌شود. از طرفی هم به دلیل نوسان‌های ارزی، قیمت‌ها به‌طورساعتی تغییر می‌کند و خواه‌ناخواه این شرایط بر قیمت کالا تأثیرپذیر است.

نایب‌رئیس اتحادیه لوازم‌خانگی اضافه کرد: قطعاً در سال آینده افزایش قیمت در بخش لوازم خانگی خواهیم داشت، چراکه افزایش دستمزدها و شرایط ارزی موجب گرانی اجناس خواهد بود. حتی اگر قیمت ارز در بازار آزاد هم کاهش یابد اما به دلیل اختلاف فاحش نرخ آزاد با ارز نیمایی، گرانی کالاها به وجود می‌آید.

روغنی با بیان اینکه همه اجناس افزایش قیمت ۱۰ تا ۲۵ درصدی پیدا کرده‌اند، گفت: این افرایش نرخ به‌طور غیررسمی اعمال شده است.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین