|
| کد مطلب: ۷۰۶۰۹
لینک کوتاه کپی شد

بازگشت آمریکا به سیاست‌های ترامپ

گروه‌های حقوق بشری آمریکا تصمیم دولت جو بایدن، به بازگشت به سیاست مهاجرتی دولت سابق را مورد انتقاد قرار داده‌اند.

بازگشت آمریکا به سیاست‌های ترامپ

در زمان دولت دونالد ترامپ، متقاضیان مهاجرت که خود را به مرز مکزیک و آمریکا می‌رساندند باید تا پایان رسیدگی به درخواستشان در دادگاه‌های آمریکا در مکزیک بمانند.

به گزارش آیند، شورای مهاجرت آمریکا تصمیم دولت در این مورد را "روز سیاهی برای ایالات متحده و حاکمیت قانون" توصیف کرده است.

جو بایدن این روش را "غیرانسانی" توصیف کرده بود و بعد از انتخاب به ریاست جمهوری آن را به حالت تعلیق درآورد. با از سرگیری این رویکرد هزاران مهاجر در شرایطی خطرناک در مرز مکزیک و آمریکا می‌مانند.

جمهوریخواهان از تصمیم به احیای سیاست قبلی استقبال کرده و آن را راهی برای بازگرداندن نظم به مناطق مرزی آمریکا توصیف کرده‌اند.

دولت مکزیک پذیرفته است که در برابر امتیازاتی از جمله کاهش زمان رسیدگی به تقاضای مهاجرت به شش ماه و استفاده از برنامه‌ای در چارجوب برنامه توسعه برای آمریکایی مرکزی با این سیاست، که سیاست ماندن در مکزیک نام دارد، موافقت کند.

دولت جو بایدن همچنین یکی دیگر از سیاست‌های مرزی مهم دوران دونالد ترامپ را همچنان ادامه داده است. این سیاست که "عنوان ۴۲" نام دارد به دولت آمریکا اجازه می‌دهد تا مهاجران را به لایل بهداشتی به سرعت اخراج کند.

ارسال نظر

پربازدیدترین