|
| کد مطلب: ۹۶۸۷۰
لینک کوتاه کپی شد

شروع سبک زندگی بدون پسماند با انجام این چند کار ساده

تغییر در سبک زندگی و رسیدن به زندگی بدون پسماند یک شبه اتفاق نمی‌افتد اما بسیار مهم است که برای این تغییر یک تصمیم جدی بگیرید و با جدیت آن را دنبال کنید.

شروع  سبک زندگی بدون پسماند با انجام این چند کار ساده

باید بدانید که نمی‌تواند میزان زباله‌ی یک منزل را به صفر رساند اما می‌توان با اقداماتی ساده و دقیق آن را به صفر رساند. اگر با اصول زندگی بدون پسماند آشنا باشید و آن‌ها را رعایت کنید پس از مدتی پیشرفت قابل ملاحظه‌ای خواهید داشت. پس همین حالا تصمیم بگیرید و شروع کنید.

امروز قصد داریم تا راهنمای ساده‌ای برای افرادی که تازه تصمیم گرفته‌اند این تغییر را در زندگی داشته باشند ارائه دهیم.

سبک زندگی بدون پسماند را با «چرا؟» شروع کنید

وقتی با ساحلی پر از زباله روبرو می‌شوید از خودتان بپرسید «چرا برای تمیز کردن ساحل اقدامی نمی‌کنم؟» یا «چرا کاری نمی‌کنم که میزان تولید زباله‌های پلاستیکی کاهش پیدا کند؟»

زباله‌های منزل را بررسی و ارزیابی کنید

بهترین راه برای بررسی و آگاهی از میزان و نوع زباله‌ی تولیدی، سطل زباله است زباله‌ها را کامل زیر نظر بگیرید تا متوجه شوید چه چیزی را بیشتر هدر می‌دهید.

برای انتخاب روش انجام کارها اولویت‌بندی کنید

کارهای روزانه‌ی خود را بازبینی و آن‌هایی را که به تولید زباله منجر می‌شوند را شناسایی کنید. ممکن است هر روزه به کافه مراجعه کنید و قهوه یا چای بخرید. این کار باعث تولید زباله‌ی زیادی می‌شود.

در مسیر تغییر، آگاهانه جایگزین کنید

ایجاد تغییر و شروع زندگی بدون پسماند بسیار دلچسب و زیبا است اما باید بدانید که این روش نه تنها هزینه‌بر است، بلکه باعث تولید زباله‌های فراوانی هم می‌شود. 

به جای دور ریختن، وسایل قدیمی را بازیابی کنید

برای بازیابی وسایل قدیمی می‌توانید آن‌ها را اهدا کنید، بفروشید یا به گروه‌های بازیافت زباله بسپارید. فراموش نکنید که هدف شما از این تغییرات به صفر رساندن زباله‌ها است، پس بیرون گذاشتن وسایل و دور انداختن آن‌ها با هدفی که دنبال می‌کنید، در یک جهت نیستند. 

ارسال نظر

پربازدیدترین